DE BOER STAAL

De Boer Staal heeft complete scheepsbouwpakketten geleverd voor de bouw van de roll-on roll-off veerboot Red Kestrel. Scheepswerf Cammell Laird, gelegen aan de rivier Mersey in Birkenhead in Engeland, heeft het schip in negen maanden tijd gebouwd.

Hoofdleverancier scheepsbouwpakketten

Om te voldoen aan de hoge kwaliteitseisen waar Cammell Laird om bekend staat, koos de scheepswerf De Boer Staal als hoofdleverancier van de scheepsbouwpakketten. Het technische team van Cammell Laird ontwierp het hele schip in eigen huis en werkte nauw samen met De Boer Staal om de efficiëntie tijdens de bouwperiode te maximaliseren.

Hierdoor kon De Boer Staal de scheepsbouwpakketten bestaande uit plasma gesneden plaatstaal in Grade A en AH36 met 3.2 certificaat, gemarkeerd, gezet en gevormd en voorzien van de tweecomponenten shopprimer Sigmaweld, efficiënt produceren en leveren. De diverse secties zijn op afroep just-in-time geleverd waardoor het hele bouwproces snel en soepel is verlopen.

Scroll naar beneneden voor time lapse video van het bouwproces.

Ferry across The Solent

De Red Kestrel is het eerste RoRo schip van Red Funnel, dat de veerdiensten tussen Southampton en East en West Cowes op het eiland Wight verzorgt en jaarlijks 3,4 miljoen passagiers en 0,86 miljoen voertuigen vervoert. De nieuwe veerboot met een lengte van 74 meter is in mei 2019 in gebruik genomen en heeft capaciteit voor 12 vrachtwagens en 12 passagiers. De overtocht over The Solent duurt ongeveer 55-60 minuten.

Op zoek naar scheepsbouwpakketten?

Bent u op zoek naar plaatstaal en profielen in scheepsbouwkwaliteit? Gecoat met een MC primer? Op maat gesneden en gevormd? Neem dan contact op met De Boer Staal.

Building time lapse